Mas sobre la evaluación de proyectos de transporte

Una de las constantes de este blog es la necesidad de evaluar las inversiones de forma independiente, en este y este post lo he expresado, pero como podeis ver a continuación no es una idea mia.

Next, railway service levels should be regularly improved on the basis of objective evidence from customer satisfaction indices that evaluate congestion, speed, punctuality and so on. These type of assessments will encourage operators to improve services, make investments and eventually change the recognition that the market is monopolised. One effective option is believed to be the establishment of a neutral organi- sation apart from public authorities and private companies that assesses quality of services serves as an intermediary among operators, passengers and policymakers. Britain employs such a system where a neutral organisation called SRA (Strategic Rail Authority) sets service level targets, measures customer satisfaction and periodically rewards or penalises operators based on their achievements (Ieda, 1998).

Ieda et al (2001) Transport Policy How can the quality of rail services in Tokyo be further improved.

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Uncategorized y etiquetada , , , . Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a Mas sobre la evaluación de proyectos de transporte

  1. Pingback: Sobrecostes e infrabeneficios. las previsiones en proyectos de transporte. | ruedaycarril

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s