Eficacia del sistema de transporte en las ciudades del sureste asiatico

Las negritas son mias. Para los que piensan que el sistema de gestión del espacio publico y del transporte europeo es el mejor del mundo, hay otras formas y para su entorno y situación particular son igual o mas eficaces.

Ho Chi Minh City street

Ho Chi Minh City street (Photo credit: Wikipedia)

From a system point of view, South East Asian urban transport systems are very efficient: the relatively low-speed level (below 25km/h) allows a high throughput; the system is very space efficient and is working with few rules (highly self-organising); and the transport system fits very well with the urban densities existing in South East Asian cities. During the SPARKLE seminar in Ho Chi Minh City in March 2006, we performed a short peak period traffic count at a typical two-lane road section. The traffic volumes extrapolated to 1h are nearly 18,000 vehicles per hour (150 cars, 1800 bicycles and 16,000 motorcycles) or about 23,000 persons per hour. The counted vehicle occupancy rates were about 4 persons per car, 1.2 person per bicycle and 1.3 persons per motorcycle.Derstroff and Rossmark (2005) have counted similar traffic volumes at a two-lane, radial road in Hanoi. Their counts result in about 13,000 motorcycles and 1000 cars or 25,000people per hour. The US Highway Capacity Manual (HCM, 2000) cites a capacity of about 2200 cars per hour and lane. In combination with a car occupancy rate of about 1.2 persons per car typical for Europe this results for a two-lane road in a capacity of about 5300 persons per hour; i.e. the densities are much higher in South East Asian cities than in European cities and therefore from the point of view of land consumption the transport system in South East Asia is much more efficient than in Europe.

‘‘Ideal’’ decision-making processes for transport planning: A comparison between Europe and South East Asia. Guenter Emberger, Paul Pfaffenbichler, Sittha Jaensirisak, Paul Timms. Transport policy 2008

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3 respuestas a Eficacia del sistema de transporte en las ciudades del sureste asiatico

  1. Pingback: Otros mundos ferroviarios. Japón (II) | ruedaycarril

  2. Fran dijo:

    El año pasado estuve en China y noté que lo que nosotros apreciamos como un desvergonzado desprecio por las señales y semáforos allí es más bien seguir circulando a “baja” (depende del tipo de vía y circunstancia) velocidad pero sin paradas (ni acelerones ni frenazos innecesarios a los que somos tan dados por lo menos en España). Todo parece más fluido y eso nos desconcierta.
    Tenía la intuición de que esto era como mínimo igual de efectivo que nuesto sistema pero parece ser mucho mejor.
    De comentario final mi hermano paso varios meses allí y su apreciación es que si en España se condujera así habría miles de muertos al año pero sin embargo sólo vío un accidente grave (un motociclista).

    • Estoy de acuerdo contigo, las velocidades medias son mas bajas, pero la ocupación de la vía es mas alta, asi que al final la cantidad de gente que transita es similar.
      Es cierto que la “calidad” del transporte es mas baja, por la diferencia de confort entre motos y coches y el hacinamiento en los transportes publicos pero les permite tener ciudades densas con unas infraestructuras mucho mas baratas.

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